موضوعات = تحلیل گفتمان و کاربرد‌شناسی زبان
تحلیل گفتمان انتقادی زن‌سروده‌ها‌ در دوبیتی‌ها‌ی استان فارس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 مهر 1403

10.22034/jls.2024.141926.1143

محبت‌اله زارع؛ احمد پارسا


شیوه بازنمایی ایدئولوژی در مذاکرات تجاری ملی و بینالمللی برپایه تحلیل گفتمان انتقادی وندایک: بررسی قراردادهای شرکت بیمه آسیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1403

10.22034/jls.2024.141691.1132

شیرین بوبه رژ؛ فروغ کاظمی؛ بهرام مدرسی؛ ستاره مجیدی


Iranian Students’ Challenges in Learning English-Medium Courses within the MBA Field

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 آبان 1403

10.22034/jls.2024.141784.1138

Marzieh Khedri؛ Samad Mirza Suzani؛ Fatemeh Behjat


آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 آذر 1403

10.22034/jls.2024.141573.1124

زهرا محمودآبادی


کارکردهای ارتباطی و زبانی در دیوارنویسیهای انگلیسی و فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1403

10.22034/jls.2024.141892.1140

شبنم وحیدفر؛ سعیده آهنگری؛ نسرین حدیدی تمجید


تحلیل زبان‌شناختی سورة فیل: نگاهی نقش‌گرایانه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1403

10.22034/jls.2024.142168.1167

صدرالدین وهابی؛ آمنه زارع؛ محمدحسین شرفزاده


بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای شنیداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم (ویژن): رویکرد دستور نقش گرای نظام مند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 دی 1403

10.22034/jls.2024.142173.1166

اکرم پرهیزکار؛ ارسلان گلفام؛ فردوس آقاگل زاده


تقابل گفتمان عناصر متخاصم و مردم در داستان کاوه و ضحاک با تکیه بر نظریه تحلیل گفتمان انتقادی لاکلا و موفه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 دی 1403

10.22034/jls.2025.142248.1171

امید روستا؛ فرشته آزادتبار


Cultivating Opportunities: The Role of Guided Mobile-Assisted Task Performance on Reactivity to Mistake and L2 Willingness to Communicate

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142706.1194

Elham Mehrara؛ Parviz Ajideh؛ Mohammad Zohrabi؛ Masoud Yaghoubi Notash؛ Yaser Hadidi


Exploring Iranian Teachers' Perspectives on the Implementation of CLT in the Vision Series: Attitudes and Challenges

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142728.1199

Shirin Mirzaei؛ Davud Kuhi؛ Zohre Sefoori


The Impact of Project-Based Language Instruction on Autonomy: A Case of EFL University Students in the Iranian Context

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142440.1183

Abdulali Ahmadi


ترویج از طریق نفی: تحلیل بین‌فرهنگی و بین‌رشته‌ای چکیده‌ها در نوشتار علمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142654.1190

لیلا دوبختی؛ سیمین زینالی


مطالعه تطبیقی مقوله کاربردشناسی کارگفت در گفتمان حقوقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اسفند 1403

10.22034/jls.2025.141994.1152

ثریا سبهانی


کنایه به مثابه خشونت کلامی در نمایشنامه‌های پاتوغ و گلدونه‌خانوم از اسماعیل خلج

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 فروردین 1404

10.22034/jls.2025.143117.1221

بهروز محمودی بختیاری؛ یوسف مظلومی شمالی


بررسی جنبه‌های فرهنگی کتاب‌‌های درسی زبان انگلیسی دبیرستان‌های ایران با توجه به مفهوم توانش نمادین

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 فروردین 1404

10.22034/jls.2025.142267.1175

علی روحانی؛ ماندنی زارعی


Discourse of Politics in Action: Revisiting Wodak’s’ Topoi of Politics by Analyzing Trump and Biden`s Presidential Election Speeches

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 اردیبهشت 1404

10.22034/jls.2025.142064.1157

Hiwa Weisi؛ Ali Raygan


گاهی رسا‏تر از کلام، خوانش خطبه 114 نهج البلاغه بر اساس نظریة گفتمان سکوت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 خرداد 1404

10.22034/jls.2025.142708.1195

فرشته صفاری؛ عباس گنجعلی؛ مهدی خرمی؛ حسن دلبری


Ongoing Application of Peer and Self-Assessment: A Mixed-Methods Study

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 خرداد 1404

10.22034/jls.2025.143340.1231

Peiman Rahmani؛ Masoud Zoghi؛ Hanieh Davatgari Asl


Revisiting Syllabus Types: Understanding the Significant Use of Flexible and Eclectic Approaches to ESP Syllabus Design

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 خرداد 1404

10.22034/jls.2025.143365.1230

Al Muzzamil Fareen Jabbar؛ Al Muthassir Farhana M


مطالعه پیکره‌بنیاد کارکردهای زبانی و حقوقی گفتمان‌نمای «خب» در نظام قضایی ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 تیر 1404

10.22034/jls.2025.143418.1233

پریسا نجفی؛ نوذر نیازی؛ پریسا اشکانی