چالش های دانشجویان ایرانی در یادگیری دروس زبان انگلیسی ​​در رشته MBA (به زبان انگلیسی)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 Department of Foreign Languages, Shiraz branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran

2 Department of Foreign Languages, Marvdasht branch, Islamic Azad University, Mardvdasht, Iran

3 Department of Foreign Languages, Abadeh Branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran

چکیده

به نظر می رسد یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی وضعیت دلهره آور به وجود آورد. پژوهش حاضر در بررسی چالش هایی است که دانشجویان در رشته MBA در ایران با آن مواجه هستند. بر این اساس، 120دانشجو با استفاده از پرسشنامه چالش های زبانی، مصاحبه، مشاهده شرکت کنندگان به همراه متون مرتبط با MBA مورد مطالعه قرار گرفتند. داده های جمع آوری شده در مراحل مختلف تحقیق از طریق پژوهش ترکیبی کمی و کیفی همزمان، به صورت موضوعی و آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان با چالش‌های متعددی در رابطه با، زبان انگلیسی، چالش‌های تعامل، گفتار و توانایی‌های نوشتاری مواجه شده‌اند. مشکلات تجربه شده توسط دانشجویان در قلمرو زبان متون تخصصی، مهارت نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و خواندن می باشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که مفهوم سن از این نظر مؤثر است که بزرگسالان جوان‌تر ممکن است اتخاذ استراتژی‌های جدید را برای رویارویی با چالش‌ها آسان‌تر کنند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات



مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 07 آبان 1403
  • تاریخ دریافت: 01 مرداد 1403
  • تاریخ بازنگری: 07 آبان 1403
  • تاریخ پذیرش: 07 آبان 1403