Ongoing Application of Peer and Self-Assessment: A Mixed-Methods Study

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 Ph.D. Candidate, Department of English Language Teaching, Ah. c., Islamic Azad University of Ahar, Iran

2 Associate professor, Department of English Language Teaching, Ah. c., Islamic Azad University of Ahar, Iran

3 Assistant professor, Department of English Language Teaching, Ah. c., Islamic Azad University of Ahar, Iran

چکیده

اگرچه استفاده مداوم از ارزیابی همسال سنجی و خودسنجی تا حد زیادی بررسی نشده است، این پژوهش با استفاده از روش‌های ترکیبی به بررسی تأثیر این نوع ارزیابی‌ها بر نتایج نگارش زبان‌آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) از طریق اجرای منظم آن‌ها پرداخت. مرحله اول پژوهش شامل گروهی از زبان‌آموزان مبتدی (تعداد = 30 نفر) بود که در طول یک ترم در فعالیت‌های ساختارمند ارزیابی همتایان و خودارزیابی در تکالیف نوشتاری شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در مرحله کمی به سه گروه مساوی ده نفره تقسیم شدند که شامل دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل بود. داده‌های کمی از طریق امتیازات پیش‌آزمون و پس‌آزمون برای ارزیابی بهبود نتایج نوشتاری جمع‌آوری شد. در مقابل، داده‌های کیفی از گروه‌های آزمایشی (تعداد = 20 نفر) از طریق مصاحبه با دانش‌آموزان برای بررسی پیامدهای این موضوع برای مربیان بر اهمیت استفاده از راهبردهای ارزیابی جهت ارتقای مهارت زبانی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در محیط‌های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) تأکید دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات



مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 16 خرداد 1404
  • تاریخ دریافت: 06 فروردین 1404
  • تاریخ بازنگری: 03 خرداد 1404
  • تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1404