این پژوهش به بررسی تأثیر دو روش معکوس و غیرمعکوس بر یادگیری همایندهای انگلیسی توسط زبانآموزان ایرانی پرداخته است. در این مطالعه روش شبهتجربی به کار گرفته شد و 80 دانشآموز ایرانی با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. سطح مهارت شرکتکنندگان و همگنی آنها با استفاده از آزمون تعیین سطح سریع (QPT) مشخص و به گروههای آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در گروه آزمایش روش معکوس و در گروه کنترل، روش غیرمعکوس سنتی بهکار گرفته شد. سپس، هر دو گروه در آزمون همایندهای انگلیسی شرکت کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی، آزمون t مستقل و آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که عملکرد زبانآموزان گروه آزمایش در آزمون همایندها، به طور معناداری بهتر از زبانآموزان گروه کنترل بود. بنابراین، بهکارگیری راهبردهای یادگیری معکوس در برنامههای آموزش زبان میتواند آموزش واژگان را، به ویژه در حوزههای پیچیدهای مانند همایندها، تسهیل کند.
محمودآبادی, زهرا . (1403). آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟. پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, (), -. doi: 10.22034/jls.2024.141573.1124
MLA
محمودآبادی, زهرا . "آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟", پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, , , 1403, -. doi: 10.22034/jls.2024.141573.1124
HARVARD
محمودآبادی, زهرا. (1403). 'آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟', پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, (), pp. -. doi: 10.22034/jls.2024.141573.1124
CHICAGO
زهرا محمودآبادی, "آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟," پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, (1403): -, doi: 10.22034/jls.2024.141573.1124
VANCOUVER
محمودآبادی, زهرا. آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟. پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, 1403; (): -. doi: 10.22034/jls.2024.141573.1124