موضوعات = زبان شناسی
تحلیل گفتمان انتقادی زن‌سروده‌ها‌ در دوبیتی‌ها‌ی استان فارس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 مهر 1403

10.22034/jls.2024.141926.1143

محبت‌اله زارع؛ احمد پارسا


تحلیل ساخت اضافه در زبان فارسی برپایۀ دستور نقش‌گرای نظام‌مند هلیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 مهر 1403

10.22034/jls.2024.141702.1135

فائقه ابراهیم پورنیک؛ عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا؛ محمد دبیرمقدم؛ ارسلان گلفام


شیوه بازنمایی ایدئولوژی در مذاکرات تجاری ملی و بینالمللی برپایه تحلیل گفتمان انتقادی وندایک: بررسی قراردادهای شرکت بیمه آسیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1403

10.22034/jls.2024.141691.1132

شیرین بوبه رژ؛ فروغ کاظمی؛ بهرام مدرسی؛ ستاره مجیدی


Iranian Students’ Challenges in Learning English-Medium Courses within the MBA Field

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 آبان 1403

10.22034/jls.2024.141784.1138

Marzieh Khedri؛ Samad Mirza Suzani؛ Fatemeh Behjat


آموزش همایندهای انگلیسی به زبان آموزان ایرانی با دو روش معکوس و غیرمعکوس: آیا تفاوتی ایجاد می کند؟

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 آذر 1403

10.22034/jls.2024.141573.1124

زهرا محمودآبادی


استعاره‌مندی عشق در دیوان فروغی بسطامی و طبیب اصفهانی با تکیه بر زبان‌شناسی شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1403

10.22034/jls.2024.142228.1168

محمد حسین طالعی؛ شاهرخ حکمت؛ محسن ایزدیار


Exploring Pre-service Teachers’ Perspectives: The Impact of the ENGAGE Model in the EFL Classes

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1403

10.22034/jls.2024.141937.1144

Shahram Esfandiari؛ Abdolhossein Heydari


کارکردهای ارتباطی و زبانی در دیوارنویسیهای انگلیسی و فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1403

10.22034/jls.2024.141892.1140

شبنم وحیدفر؛ سعیده آهنگری؛ نسرین حدیدی تمجید


تحلیل زبان‌شناختی سورة فیل: نگاهی نقش‌گرایانه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1403

10.22034/jls.2024.142168.1167

صدرالدین وهابی؛ آمنه زارع؛ محمدحسین شرفزاده


بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای شنیداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم (ویژن): رویکرد دستور نقش گرای نظام مند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 دی 1403

10.22034/jls.2024.142173.1166

اکرم پرهیزکار؛ ارسلان گلفام؛ فردوس آقاگل زاده


تقابل گفتمان عناصر متخاصم و مردم در داستان کاوه و ضحاک با تکیه بر نظریه تحلیل گفتمان انتقادی لاکلا و موفه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 دی 1403

10.22034/jls.2025.142248.1171

امید روستا؛ فرشته آزادتبار


Revisiting the Relationship between Brain Laterality and L2 Vocabulary Recall: A Neuropsychological Study on Gender Differences

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 دی 1403

10.22034/jls.2025.140950.1087

Marzieh Rezabeigi؛ Reihaneh Sheikhy Behdani؛ Nima Shakouri


بررسی ارزیابی و تحلیل تطبیقی ​​کتاب‌های Vision 3 و Notifier بر اساس عوامل فرهنگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142284.1177

محمدرضا طوسی نصرآبادی؛ بهنام علیپوریانی


Cultivating Opportunities: The Role of Guided Mobile-Assisted Task Performance on Reactivity to Mistake and L2 Willingness to Communicate

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142706.1194

Elham Mehrara؛ Parviz Ajideh؛ Mohammad Zohrabi؛ Masoud Yaghoubi Notash؛ Yaser Hadidi


Reviving Spirit through Alternative Feedback: Developing and Appraising a Positive-Corrective Typology to Boost Transcendence, FLE and WTC

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142425.1180

Ehsan Namaziandost؛ Sajjad Farokhipour؛ Afsheen Rezaei


Exploring Iranian Teachers' Perspectives on the Implementation of CLT in the Vision Series: Attitudes and Challenges

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142728.1199

Shirin Mirzaei؛ Davud Kuhi؛ Zohre Sefoori


نقش و جایگاه پسوند /-ü/ در گروه حرف تعریف در زبان لاری با رویکرد پوسته‌ای

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142746.1201

محمد یوسفوند؛ لیلا دیانت


The Impact of Project-Based Language Instruction on Autonomy: A Case of EFL University Students in the Iranian Context

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142440.1183

Abdulali Ahmadi


ترویج از طریق نفی: تحلیل بین‌فرهنگی و بین‌رشته‌ای چکیده‌ها در نوشتار علمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1403

10.22034/jls.2025.142654.1190

لیلا دوبختی؛ سیمین زینالی


مطالعه تطبیقی مقوله کاربردشناسی کارگفت در گفتمان حقوقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اسفند 1403

10.22034/jls.2025.141994.1152

ثریا سبهانی


تغییرات میکروسکوپی و تأثیرات ماکروسکوپی: علم پیچیدگی و ترجمه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اسفند 1403

10.22034/jls.2025.142725.1198

قدرت حسنی؛ مرضیه ملکشاهی


کنایه به مثابه خشونت کلامی در نمایشنامه‌های پاتوغ و گلدونه‌خانوم از اسماعیل خلج

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 فروردین 1404

10.22034/jls.2025.143117.1221

بهروز محمودی بختیاری؛ یوسف مظلومی شمالی


بررسی نمودهای حصولی و تحققی در زبان کردی کلهری: رویکردی فازی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 فروردین 1404

10.22034/jls.2025.142081.1158

حبیب گوهری؛ مهرانگیز براورده