فهرست منابع
اسفندیاری، علی (1364). مجموعه کامل اشعار. به کوشش سیروس طاهباز. تهران: نشر ناشر.
اصغرپور ماسوله، مهرداد، ذوالفقاری، حسن، بزرگ بیگدلی، سعید، و زهرا عباسی ( 1393). سنجش رغبت فارسیآموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی. پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 2(14)، 101-116.
جمالزاده، محمدعلی (1392). کباب غاز. تهران: کانون فرهنگی چوک.
دولافونتن، ژان (2022). روباه و زاغ. ترجمه و بازنویسی یغمایی، حبیب (1401). کتاب درسی وزارت آموزش و پرورش. پایۀ چهارم ابتدایی. چاپ نهم. تهران: افست.
دولت آبادی، محمود. کلیدر (1387). تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
ستاری، جلال ( 1344). «مقام سعدی در فرانسه». تهران: نشریه مهر.11: 116-125
شکری، یدالله، نقشبندی، شهرام، استادزاده، زهرا، و اسماعیلی، عصمت (1396). مهارت درک خواندن فارسیآموزان غیرایرانی: مطالعۀ تأثیر کاربرد متون ساده شدۀ گلستان بر آن. پژوهش نامۀ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 6 (1): 135-152.
فاضلی، نعمت الله.(1380). فرهنگ عامه و ادبیات عامه فارسی. کتاب ماه هنر تهران: خانه کتاب، 40 : 137-141
مولوی، جلال الدی (1374) مثنوی معنوی. تهران: اقبال.
میردهقان، مهین ناز و فرنوش طاهرلو (1390). تأثیر فرهنگ ایرانی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان». ادبیات پارسی معاصر، 1(2): 115-131.
هدایت، صادق (1383). سی و پنج داستان کوتاه صادق هدایت. گردآورنده محمود فرورزنیا. تهران: نشر علم.
References
Asgharpour, Masuleh, M., Zulfiqari, H., Bozor Begdali, S., & Abbasi, Z. (2014). Measuring the interest of non-Iranian Persian learners to Persian literature. Teaching Persian Language to Non-Persian Speakers, 2(14), 101-116. [In Persian]
Cambourne, B. (1995) , "Toward An Educationally Relevant Theory Of Literacy Learning: Twenty Years Of Inquiry". The Reading Teacher, 49(3), Cambridge, MA: Harvard University Press.
Cunningsworth, A. (2005). Choosing your Course Book, Oxford: Heinemann Oxford.
Delafontaine, J. (2022). Rubah and Zagh. Translated and rewritten by Yaghmai, Habib. Textbook of the Ministry of Education. Fourth grade. 9th edition. [In Persian]
Dolatabadi, M. (2008). Klidar. Farhange Moaser Press. [In Persian]
Esfandiari, A. (1985). Complete collection of poems. By the efforts of Cyrus Tahbaz. Neshar Press. [In Persian]
Fazeli, N. (2001). Popular culture and Persian folk literature. Tehran Mah and Honar Book: Khane Ketab, No. 39 and 40. : Azar and D. [In Persian]
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 5-39.
Gillian L. )1993). Literature and Language Teaching. A guide for Teachers and Trainers. Cambridge University Press.
Gillian, L. )2015). Literature and Language Learning in the EFL Classroom Playing with Words and Pictures.Using Post-modernist Picture Books as a Resource with Teenage and Adult Language Learners.. PP94-111. First published by PALGRAVE MACMILLAN.
Hair, J. F., Hult, G. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2022). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Springer.
Hedayat, S. (2004). Thirty-five short stories by Sadegh Hedayat; Compiled by Mahmoud Farroznia. Elmi. [In Persian]
Jamalzadeh, M. A. (2013). Kababe ghaz. Chowk Cultural Center. [In Persian]
Krashen, S. )1985(. The input hypothesis: issues and implication. London: Longman.
Kyoko, K. )2015(. Literature and Language Learning in the EFL Classroom. Using Short Stories in University Composition Classrooms PP.182-196 .1st published. by PALGRAVE MACMILLAN. Linguistics & English Literature, 7(5).
Masayuki Teranishi)2015(, Literature and Language Learning in the EFL Classroom. Teaching English Novels in the EFL Classroom. PP167-181 . First published. by PALGRAVE MACMILLAN.
Miekley, J. (2005). “ESL Textbook Evaluation Checklist”, The Reading Matrix, 5(2).
Mirdehghan, M. N., & Taherlou, F. (2011). The Influence of Iranian Culture in Teaching Persian to Non-Persian Speakers. Contemporary Persian Literature, 1(2), 115-131. [In Persian]
Molavi, J. A. (1995). Masnavi Manavi. Iqbal. [In Persian]
Ntombi, M. T., Lizette, J. de Jager, A. E. (2017). Policy, Practice, Purpose: The TEXT-BASED Approach in Contemporary south african EFAL classrooms. A journal for language learning Tydskrif vir Taalaanleet.
Rabb Khan, M. S., Alasmari, A. M. )2018(. Literary Texts in the EFL Classrooms: Applications, Benefits and Approaches. International Journal of Applied
Richards, J. C. (2015). Key Issues in Language Teaching. Cambridge university press.
Satari, J. (1965). Saadi position in France. Tehran: Mehr magazine. Number 2. [In Persian]
Shokri, Y., Naqshbandi, S., Ostadzadeh, Z., & Esmaili, E. (2017). Persian reading comprehension skill of non-Iranian students: Studying the effect of using Golestan's simplified texts on it. Persian Language Teaching to Non-Persian Speakers 6(1). [In Persian]
Tricomi, E. T. )1986(. Krashen’s second-language acquisition theory and the teaching of edited American English. Journal of Basic Writing, 5(2):59-69
Vygotsky, L. S. )1978.( Mind and society: the development of higher meantal processes.