هدف از مطالعه حاضر بررسی کارکرد مثبت رمزگردانی به زبان اول (فارسی) در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در ایران می باشد. این مطالعه موردی بر آشکارسازی نگرش معلمان و زبان آموزان نسبت به الگوها، کارکردها و عوامل رمزگردانی به زبان اول در کلاسهای زبان انگلیسی در کشور ایران تأکید دارد. روش تحقیق مطالعه حاضر از نوع کمّی است و هدف از آن تجزیه و تحلیل رمزگردانی به زبان فارسی به وسیلهی پرسشنامه می باشد. تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که رمزگردانی به زبان اول راهبرد غالب و شایعی میان بیشتر معلمان زبان انگلیسی در موسسههای زبان ایران است. همچنین نتایج نشان داده است که رمزگردانی به موقع به زبان اول نقش مثبتی در تدریس و یادگیری زبان انگلیسی ایفا میکند.
مفتون, پرویز, & امجدی پروز, علیرضا. (1401). رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران. پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, 1(1), 15-31. doi: 10.22034/jls.2023.60798
MLA
پرویز مفتون; علیرضا امجدی پروز. "رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران", پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, 1, 1, 1401, 15-31. doi: 10.22034/jls.2023.60798
HARVARD
مفتون, پرویز, امجدی پروز, علیرضا. (1401). 'رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران', پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, 1(1), pp. 15-31. doi: 10.22034/jls.2023.60798
VANCOUVER
مفتون, پرویز, امجدی پروز, علیرضا. رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران. پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد, 1401; 1(1): 15-31. doi: 10.22034/jls.2023.60798